Чекор по чекор
Почетни чекори со Java
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Втор дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Трет дел
Јава сервлети - Прв дел
Единствен Јава објект (singleton)
Најчести 10 грешки што ги прават Java програмерите
повеќе...
Што е тоа ...
... IDE
... Tomcat
... објект?
... класа?
... наследување?
... интерфејс?
... наследување? (прашања и одговори)
повеќе...
За загревање
Нов проект во Eclipse?
Примитивни податочни типови
Променливи
Оператори
Доделувачки, аритметички и Unary оператори
Оператори за еднаквост, релации и услови
Изрази, искази и блокови
повеќе...
Како да ...
... конвертирам java.sql.Timestamp во java.util.Date
... зададам формат на датум
... ковертирам „long“ во HEX и обратно
... прочитам датотека и променам стринг
... креирам ZIP датотека
... поврзам Apache и Tomcat користејќи mod_jk
... пратам недефиниран број на атрибути до некоја метода
повеќе...
Java преку примери
new Socket(String addr,int port)
new URL(String address)
new URL(String protocol, String host, int port, String file)
CommPort: getInputStream()
CommPortIdentifier: getPortIdentifiers()
Statement: executeQuery(String sql)
Statement: getMaxRows()
повеќе...
Грешка
Нов напис
Рубрика:
Наслов:
  
  

страна број:123
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
прегледано:  217786
 вкупно гласови:  10
 средна оценка:  4.4
 коментари:  10
Добрата основа за Јава програмскиот јазик му овозможува на девелоперот да направи повеќе за помалку време, односно да биде попродуктивен. Со Јава можеш да направиш комплетни апликации кои нудат се, од 3D акцелерирани графички програми и други мултимедијални можности до јаки криптографки решенија и мрежно поврзување. На веб, Јава програмскиот јазик може да го искористиш за креирање на Јава аплети (иако порано беа преценети, сепак услужни) кои се извршуваат кај клиентите, а на серверска страна за креирање на динамични веб страни со помош на Јава сервлети (servlets) и Јава серверски страни (JavaServer Pages-JSP) за кои ќе дознаеш повеќе во овие написи.

За најдобро да ја искористиш моќта на Јава-та ќе треба добро да ги разработиш објектно оријентираните концепти на програмирање (OOP). Овој напис е прв од двата дела кои ќе ти помогнат да научиш што повеќе за објектно оријентираното програмирање во Јава. Е па време е да стегнеш заби и да го научиш ова, бидејќи ова се (условно земено) најтешките концепти во Јава кои треба да ги знаеш, но исто така тие се едни од најинтересните.

Овој напис исто така е трет во серијата со која треба да го научиш Јава програмскиот јазик за да можеш да развиваш динамични веб сајтови со користење на Јава технологиите на серверска страна. Овој напис продолжува онаму каде што застана „Почетни чекори со Java“. Доколку суште не си го прочитал тој напис, како и написите за променливи, циклуси, услови итн. срдечно ти препорачувам претходно да ги прочиташ тие написи пред да продолжиш понатака, бидејќи во наредните страни претпоставувам дека си веќе запознаен со истите (вариајбли, циклуси, услови итн.).

Пред навистина да почнеме малку жаргон


Како што кажав некаде претходно пишувањето на програми (или веб страни) во Јава е всушност конструирање на мрежа од поврзани компоненти кои работат заедно за да ја завршат наменетата работа. Овие компоненти се викаат Јава објекти.

Има многу различни типови на Јава објекти и всушност повеќето од програмирањето во Јава е креирање на твои објекти. За да креираш твои нови типови на објекти кои понатака би ги употребил во креирање на некој Јава програм треба да обезбедиш шема која Јава-та ќе ја искористи за да го креира објектот од тој тип. Таа „шема“ се вика класа (class).


Слика 1: Инстанцирање на два објекти „drvo“ од класата „Drvo“

Ајде да разгледаме еден концептуален пример за да отприлика ја објасниме корелацијата помеѓу класите и објектите.
Да речеме дека твојот програм треба да води евиденција за дрвјата во некоја шума, поконкретно да се води евиденција за висината на дрвјата. На сликата број 1 имаш пример од класа и објекти кои можеш да ги искористиш при креирање на овој Јава програм.

На левата страна имаме класа која се вика дрво (Drvo). Оваа класа го дефинира типот на објектот Drvo и таа всушност ќе послужи како шема при креирање на објект од тој тип. Самата класа не е дрво, таа е само опис на тоа што е дрво, какви особини има тоа, односно какви заеднички особини имаат сите дрвја. Во нашиот пример ние имаме класа Drvo која индицира дека сите дрвја ќе ја имаат особеноста висина (visina).
На десната страна имаме два конкретни објекти од типот Drvo. Тие се дрва и се креирани по основ на шемата од класата Drvo. За овие објекти се вели дека се инстанци (instances) на класата Drvo, а самиот процес се нарекува инстацирање (instantiation). Следствено може да се каже дека со инстанцирање на класата Drvo сме креирале две инстанци од класата Drvo, два објекти од класата Drvo, или само две дрва :). Сигурно веќе примети дека при креирање на тие два објекти веќе им имаме зададено вредност на нивната особеност „висина“. Првото дрво е високо 2, а второт е високо 5 метри. Повеќе од јасно е дека иако нивната особеност „висина“ е различна не се менува фактот дека и двата објекти се од тип Drvo. Едноставно имаме две дрва со различна висина.

Класите не само што ги дефинираат особеностите на објектите туку тие исто така ги дефинираат и операциите кои можат да бидат извршени од тие објекти. Во објектно оријентираните програмски јазици како Јава тие операции се викаат „методи“ (methods).
Со продолжување на примерот со дрвјата можеме да дефинираме метод „растење“ во класата Drvo. Резултат од тоа е што на секој објект од типот Drvo ќе му биде овозможена операцијата „растење“. На пример со извршување на операцијата „растење“ секое од дрвата би можело да ја промени својата особеност „висина“ за 1 метар.
страна број: 1 2 3 4 5 6 7 : следна страна >> 
 
Коментирај
автор: Анонимус
Анонимните коментари ќе бидат објавувани веднаш после нивната проверка.
За да вашиот коментар биде веднаш валиден претходно пријавете се или креирајте свој профил


напишал: Анонимус (08.01.2008 16:30:28)
супер е
напишал: igor (08.01.2008 19:48:29)
благодарам, се трудиме да биде супер ;)
напишал: Анонимус (01.02.2008 00:46:34)
mesto hight vo 16.25.26.27 red treba da stoi visina
напишал: igor (01.02.2008 23:43:44)
благодарам за забелешката, корегирано!
напишал: jassum (10.02.2008 20:53:32)
Drvo d1 = new Drvo();
d1.visina = 5;
Visina d2 = new Drvo();
d2.height = 5;
if (d1 == d2) System.out.println("'d1' i 'd2' se ednakvi!");

}
Se ivinuvam ama ova kajmene vaka ne go bidva :) a neznam oti.
a vaka da:
Drvo d1 = new Drvo();
d1.visina = 5;
Drvo d2 = new Drvo();
d2.visina = 5;
if (d1.visina == d2.visina) System.out.println("'d1' i 'd2' se ednakvi!");

}
напишал: igor (12.02.2008 01:08:45)
фала на зебелешките, корегирано.

За другото гледам примети ;)
напишал: jassum (10.02.2008 20:57:45)
Treba izgleda poke da citam heheheh pozdrav pa poslem da se bunam :)
напишал: Анонимус (27.02.2008 15:38:48)
Bravo za avtorite . Dobro sto postoi vakva web strana
напишал: iarsov (28.06.2008 01:50:28)
сега сватив
во сто е штосот и кое од каде зима.
Браво одлична лекција.
Keep doing
напишал: Анонимус (09.11.2011 01:23:08)
Браво супер е странава,многу ми помогна ви благодарам.
пребарување
најди
 
Форум
 
JugMK
GetJava Download Button
http://www.eclipse.org
 
 
 
 
Copyrights © 2006 - 2024 by Java.com.mk
Права и правила за користење на java.com.mk
Контакт адреса:
contact AT java.com.mk
Powered by Supernova v.0.70 beta
JavaTM и Java-базираните ознаки се трговски марки или регистрирани трговски марки на Sun Microsystems, Inc. во САД и други држави. Java.com.mk никако не соработува со Sun Microsystems, Inc.
Сите други трговски марки се сопственост на нивните сопственици.