Чекор по чекор
Почетни чекори со Java
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Втор дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Трет дел
Јава сервлети - Прв дел
Единствен Јава објект (singleton)
Најчести 10 грешки што ги прават Java програмерите
повеќе...
Што е тоа ...
... IDE
... Tomcat
... објект?
... класа?
... наследување?
... интерфејс?
... наследување? (прашања и одговори)
повеќе...
За загревање
Нов проект во Eclipse?
Примитивни податочни типови
Променливи
Оператори
Доделувачки, аритметички и Unary оператори
Оператори за еднаквост, релации и услови
Изрази, искази и блокови
повеќе...
Како да ...
... конвертирам java.sql.Timestamp во java.util.Date
... зададам формат на датум
... ковертирам „long“ во HEX и обратно
... прочитам датотека и променам стринг
... креирам ZIP датотека
... поврзам Apache и Tomcat користејќи mod_jk
... пратам недефиниран број на атрибути до некоја метода
повеќе...
Java преку примери
new Socket(String addr,int port)
new URL(String address)
new URL(String protocol, String host, int port, String file)
CommPort: getInputStream()
CommPortIdentifier: getPortIdentifiers()
Statement: executeQuery(String sql)
Statement: getMaxRows()
повеќе...
Грешка
Нов напис
Рубрика:
Наслов:
  
  

страна број:123
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
Наследување

Една од најсилните страни на објектното оријентирано програмирање е наследувањето. Оваа можност ти овозможува да креираш нова класа базирана на веќе постоечка класа. Да речеме дека твојот програм треба да води сметка (на пример да ги брои) јаболкниците, за таа цел ќе ти треба нова класа, на пример наречена Jabolknica која пак ќе ги брои јаболката во секое дрво. Секако дека можеш да напишеш нова класа „Jabolknica“ од почеток, да го ископираш целиот код од класата „Drvo“ која веќе има можност за да ја следи висината на дрвото и му овозможува на дрвото да расте, но покомплексните класи би имале многу копиран (читај: ист) изворен код. Што би се случило доколку покасно одлучиш дека ти треба твоите дрвја да имаат висина од на пример 1.5 метри? Во случајов ќе треба да го преправиш кодот и во двете класи (а замисли да се 5-10-100).

Наследувањето ти овозможува да ја дефинираш класата Jabolknica како подкласа на класата Drvo, така да класата Jabolknica ги наследува особините и методите на класата Drvo покрај оние што самата таа ги дефинира. За да ме разбереш конкретно што сакам да кажам еве еден пример за класата Jabolknica:

1  /**
2   * Jabolknica.java
3   * Edno pokompleksno Drvo :) .
4   */
5
6  class Jabolknica extends Drvo{
7    public int vkupnoJabolka = 0; // Vkupen broj na jabolka
8
9    public void dodadiJabolko() {
10     vkupnoJabolka = vkupnoJabolka + 1;
11   }
12
13   public void skiniJabolko() {
14     vkupnoJabolka = vkupnoJabolka – 1;
15   }
16 }


Зборовите „extends Drvo“ во линијата 6 и овозможуваат на класата Jabolknica да ја има особеноста „visina“ и методата „rastenje()“ покрај својата особина „vkupnoJabolka“ и своите методи „dodadiJabolko()“ и „skiniJabolko()“ кои се експлицитно декларирани за неа.

Со градење на хиерархиска структура на класи со повеќе нивоа на наследување можеш да направиш моќни модели на објекти со малку или дури без дуплирање на изворен код (со што помалце ќе треба да куцаш, а и го олеснува одржувањето на програмот). Ќе видиш повеќе примери каде е прикажана моќта на наследување подоцна во написите кои следат.
страна број: 1 2 3 4 5 6 7 << претходна страна : : следна страна >> 
 
Коментирај
автор: Анонимус
Анонимните коментари ќе бидат објавувани веднаш после нивната проверка.
За да вашиот коментар биде веднаш валиден претходно пријавете се или креирајте свој профил


напишал: Анонимус (08.01.2008 15:30:28)
супер е
напишал: igor (08.01.2008 18:48:29)
благодарам, се трудиме да биде супер ;)
напишал: Анонимус (31.01.2008 23:46:34)
mesto hight vo 16.25.26.27 red treba da stoi visina
напишал: igor (01.02.2008 22:43:44)
благодарам за забелешката, корегирано!
напишал: jassum (10.02.2008 19:53:32)
Drvo d1 = new Drvo();
d1.visina = 5;
Visina d2 = new Drvo();
d2.height = 5;
if (d1 == d2) System.out.println("'d1' i 'd2' se ednakvi!");

}
Se ivinuvam ama ova kajmene vaka ne go bidva :) a neznam oti.
a vaka da:
Drvo d1 = new Drvo();
d1.visina = 5;
Drvo d2 = new Drvo();
d2.visina = 5;
if (d1.visina == d2.visina) System.out.println("'d1' i 'd2' se ednakvi!");

}
напишал: igor (12.02.2008 00:08:45)
фала на зебелешките, корегирано.

За другото гледам примети ;)
напишал: jassum (10.02.2008 19:57:45)
Treba izgleda poke da citam heheheh pozdrav pa poslem da se bunam :)
напишал: Анонимус (27.02.2008 14:38:48)
Bravo za avtorite . Dobro sto postoi vakva web strana
напишал: iarsov (27.06.2008 23:50:28)
сега сватив
во сто е штосот и кое од каде зима.
Браво одлична лекција.
Keep doing
напишал: Анонимус (09.11.2011 00:23:08)
Браво супер е странава,многу ми помогна ви благодарам.
пребарување
најди
 
Форум
 
JugMK
GetJava Download Button
http://www.eclipse.org
 
 
 
 
Copyrights © 2006 - 2017 by Java.com.mk
Права и правила за користење на java.com.mk
Контакт адреса:
contact AT java.com.mk
Powered by Supernova v.0.70 beta
JavaTM и Java-базираните ознаки се трговски марки или регистрирани трговски марки на Sun Microsystems, Inc. во САД и други држави. Java.com.mk никако не соработува со Sun Microsystems, Inc.
Сите други трговски марки се сопственост на нивните сопственици.