Чекор по чекор
Почетни чекори со Java
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Втор дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Трет дел
Јава сервлети - Прв дел
Единствен Јава објект (singleton)
Најчести 10 грешки што ги прават Java програмерите
повеќе...
Што е тоа ...
... IDE
... Tomcat
... објект?
... класа?
... наследување?
... интерфејс?
... наследување? (прашања и одговори)
повеќе...
За загревање
Нов проект во Eclipse?
Примитивни податочни типови
Променливи
Оператори
Доделувачки, аритметички и Unary оператори
Оператори за еднаквост, релации и услови
Изрази, искази и блокови
повеќе...
Како да ...
... конвертирам java.sql.Timestamp во java.util.Date
... зададам формат на датум
... ковертирам „long“ во HEX и обратно
... прочитам датотека и променам стринг
... креирам ZIP датотека
... поврзам Apache и Tomcat користејќи mod_jk
... пратам недефиниран број на атрибути до некоја метода
повеќе...
Java преку примери
new Socket(String addr,int port)
new URL(String address)
new URL(String protocol, String host, int port, String file)
CommPort: getInputStream()
CommPortIdentifier: getPortIdentifiers()
Statement: executeQuery(String sql)
Statement: getMaxRows()
повеќе...
Грешка
Нов напис
Рубрика:
Наслов:
  
  

страна број:123
... класа?
прегледано:  152696
 вкупно гласови:  1
 средна оценка:  5.0
 коментари:  0
Во реалниот свет често ќе најдете многу објекти кои се од ист вид. На пример може да има илјадници велосипеди, сите со иста изведба и модел. Секој велосипед е направен по иста шема и поради тоа ги содржи истите делови. Кажано со објектно-ориентирана  терминологија е дека некој велосипед е инстанца од класата на објектот велосипед. Класата е „шема“ од која секој објект е креиран.

Следнава „Velosiped“ класа е една варијанта за имплементација на велосипед.
class Velosiped{   
    int brzinaNaDvizenje = 0;
    int brzina = 1;
    int tempo = 0;

    void promeniGoTempoto(int novaVrednost){
        tempo = novaVrednost;
    }

    void promeniBrzina(int novaVrednost) {
        brzina = novaVrednost;
    }

    void zabrzaj(int zabrzuvanje) {
        brzinaNaDvizenje = brzinaNaDvizenje + zabrzuvanje
    }
   
    void uspori(int namaluvanje) {           
        brzinaNaDvizenje = brzinaNaDvizenje - namaluvanje;
    }
   
    void ispecatiSostojba() {
        System.out.println("tempo:" + tempo +
                                          " brzina na dvizenje:"+brzinaNaDvizenje+
                                          " brzina:"+brzina);
    }
}

Можеби синтаксата на Јава програмскиот јазик ќе ти изгледа нова, но дизајнот на класата е базиран на претходниот напис за објектот велосипед. Полињата brzinaNaDvizenje, brzina и tempo ја претставуваат состојбата на објектот, а методите (promeniGoTempoto, promeniBrzina, zabrzaj итн.) ја дефинираат интеракцијата со надворешниот свет.

Можеби забележа дека класата Velosiped не ја содржи „главната“ (main) метода. Тоа е така бидејќи класата не е комплетна апликација, таа е само шема за велосипедите кои можеби ќе бидат употребени во апликацијата. Можноста за креирање на нов објект велосипед останува на некоја друга класа во апликацијата.

Еве, како пример, DemoVelosiped класа која ќе креира два независни велосипеди и ќе ги повика нивните методи.

class DemoVelosiped {
     public static void main(String[] args) {

          // Kreiranje na dva razlizni velosiped (objekti od klasata Velosiped)
          Velosiped velosiped1 = new Velosiped();;
          Velosiped velosiped2 = new Velosiped()

          // Povikuvanje na metodite na kreiranite objekti
          velosiped1.promeniGoTempoto(50);
          velosiped1.zabrzaj(10);
          velosiped1.promeniBrzina(2);
          velosiped1.ispecatiSostojba();

          velosiped2.promeniGoTempoto(50);
          velosiped2.zabrzaj(10);
          velosiped2.promeniBrzina(2);
          velosiped2.promeniGoTempoto(40);
          velosiped2.zabrzaj(10);
          velosiped2.promeniBrzina(3);
          velosiped2.ispecatiSostojba();
     }
}

Излезот (output) од горенаведеното ќе ги испечати вредностите, завршното темпо, брзината на движење и брзината во која се наоѓа менувачот на двата велосипеди:
tempo:50 brzina na dvizenje:10 brzina:2
tempo:40 brzina na dvizenje:20 brzina:3
 
Коментирај
автор: Анонимус
Анонимните коментари ќе бидат објавувани веднаш после нивната проверка.
За да вашиот коментар биде веднаш валиден претходно пријавете се или креирајте свој профил


пребарување
најди
 
Форум
 
JugMK
GetJava Download Button
http://www.eclipse.org
 
 
 
 
Copyrights © 2006 - 2024 by Java.com.mk
Права и правила за користење на java.com.mk
Контакт адреса:
contact AT java.com.mk
Powered by Supernova v.0.70 beta
JavaTM и Java-базираните ознаки се трговски марки или регистрирани трговски марки на Sun Microsystems, Inc. во САД и други држави. Java.com.mk никако не соработува со Sun Microsystems, Inc.
Сите други трговски марки се сопственост на нивните сопственици.