Чекор по чекор
Почетни чекори со Java
Објектно оријентирани концепти во Јава - Прв дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Втор дел
Објектно оријентирани концепти во Јава - Трет дел
Јава сервлети - Прв дел
Единствен Јава објект (singleton)
Најчести 10 грешки што ги прават Java програмерите
повеќе...
Што е тоа ...
... IDE
... Tomcat
... објект?
... класа?
... наследување?
... интерфејс?
... наследување? (прашања и одговори)
повеќе...
За загревање
Нов проект во Eclipse?
Примитивни податочни типови
Променливи
Оператори
Доделувачки, аритметички и Unary оператори
Оператори за еднаквост, релации и услови
Изрази, искази и блокови
повеќе...
Како да ...
... конвертирам java.sql.Timestamp во java.util.Date
... зададам формат на датум
... ковертирам „long“ во HEX и обратно
... прочитам датотека и променам стринг
... креирам ZIP датотека
... поврзам Apache и Tomcat користејќи mod_jk
... пратам недефиниран број на атрибути до некоја метода
повеќе...
Java преку примери
new Socket(String addr,int port)
new URL(String address)
new URL(String protocol, String host, int port, String file)
CommPort: getInputStream()
CommPortIdentifier: getPortIdentifiers()
Statement: executeQuery(String sql)
Statement: getMaxRows()
повеќе...
Грешка
Нов напис
Рубрика:
Наслов:
  
  

страна број:123
Искази: if-then и if-then-else
прегледано:  1928
 вкупно гласови:  1
 средна оценка:  4.0
 коментари:  0
Исказ: if-then

Ова е најосновниот исказ при контрола на тек. Овој исказ му кажува на твојот програм да изврши одреден дел од кодот само ако зададен услов е со точен резултат. На пример, класата Velosiped може да дозволи кочниците да ја намалат брзината на велосипедот само ако велосипедот е веќе во движење.
Една можна имплементација на „uspori“ методата може да биде вака:

void uspori() {           
    if (voDvizenje){ // iskazot „if“, velosipedot mora da se dvizi
        brzinaNaDvizenje--; // klauzata „then“, namali ja brzinata
    }
}


Доколку првата проверка при евалуација врати неточен резултат (false), значејќи дека велосипедот не се движи, контролата скокнува директно на крајот на if-the исказот.
Да напоменеме само дека големите загради „{“ и „}“ во овој случај се опциони бидејќи клаузата „then“ содржи само еден исказ. Пример:

void uspori() {           
    if (voDvizenje) brzinaNaDvizenje--; // isto kako i prethodnoto, no sega bez zagradite
}

Одлуката за тоа кога да не се искористат заградите е прашање на личен избор. Некористењето на заградите може да го направи изворниот код по непрегледен, понежен и посколон кон грешки. На пример доколку се додаде уште еден исказ во „then“ клаузата, честа грешка е да се заборави да се стават заградите. Самиот компајлер ова не го гледа како грешка, но извршувањето на методата, блокот или исказот ќе даде погрешен резултат.


Исказ if-then-else

Исказот if-then-else овозможува втора патека на извршување кога клаузата „if“ ќе евалуира неточна вердност (false). Можеш да го употребиш  if-then-else исказот во методата „uspori()“ за да се изврши некоја акција доколку велосипедот не се движи. Во овој случај, акцијата би била едноставно да испечатиме грешка со известување дека велосипедот е веќе застанат.

void uspori() {           
    if (voDvizenje){
         brzinaNaDvizenje--;
    } else {
            System.err.println("Velosipedot ne se dvizi!");
    }
}


Следниов програм, односно IfElseDemo оценува со оценки од 1 до 5. 5 за резултат 90% и подобар, 4 за резултат 80% или подобар итн.

class IfElseDemo {
  public static void main(String[] args) {

    int rezultat = 76;
    int ocenka = 1;

    if (rezultat >= 90) {
      ocenka = 5;
    } else if (rezultat >= 80) {
      ocenka = 4;
    } else if (rezultat >= 70) {
      ocenka = 3;
    } else if (rezultat >= 60) {
      ocenka = 2;
    } else {
      ocenka = 1;
    }
    System.out.println("Ocena = " + ocenka);
}
}

Резултатот од програмот е:

Ocena = 3

Сигурно примети дека вредноста на „rezultat“ може да задоволи повеќе од еден услов (76 >= 70 и 76 >= 60). Но како и да е штом еден услов е исполнет исказите кои одговараат се извршени (ocenka = 3;), а остантатите услови не се евалуираат.
 
Коментирај
автор: Анонимус
Анонимните коментари ќе бидат објавувани веднаш после нивната проверка.
За да вашиот коментар биде веднаш валиден претходно пријавете се или креирајте свој профил


пребарување
најди
 
Форум
 
JugMK
GetJava Download Button
http://www.eclipse.org
 
 
 
 
Copyrights © 2006 - 2017 by Java.com.mk
Права и правила за користење на java.com.mk
Контакт адреса:
contact AT java.com.mk
Powered by Supernova v.0.70 beta
JavaTM и Java-базираните ознаки се трговски марки или регистрирани трговски марки на Sun Microsystems, Inc. во САД и други држави. Java.com.mk никако не соработува со Sun Microsystems, Inc.
Сите други трговски марки се сопственост на нивните сопственици.